جوجه اردک

*عکس های زیبا از جوجه اردک*

جوجه اردک

*عکس های زیبا از جوجه اردک*

کلمات کلیدی
بایگانی
محبوب ترین مطالب
نویسندگان
۲۹
دی ۹۵

روش تشخیص جنسیت اردک

برای شناسایی جنسیت اردک شما می توانید از روشهای زیر استفاده نمایید:

روش اول :گوش فرا دادن به صدای اردک است ، در بسیاری از گونه ها نظیر مالارد ، صدای اردک ماده بلند و کاملا رسا است اما اردک نر صدایی با تن ضعیف تر و آرام تر است ، این روش تشخیص را برای اردکهایی با سن بیش از یکماه می توانید استفاده کنید.

دانلود صدای اردک نر

دانلود صدای اردک ماده

روش دوم : به پرهای انتهایی بدن اردک نگاه کنید ، در قسمت دم اردکهای نر ، معمولا یک تا سه پر که به "پر جنسی" مشهورند وجود دارد که حالت تاب خورده دارند در حالیکه پرهای دم اردکهای ماده کاملا صاف بوده و حالت فر خوردگی ندارند.

به تصاویر زیر دقت کنید :

http://www.extension.org/sites/default/files/styles/large/public/Mallard_male2_1.png



http://www.majesticwaterfowl.org/images/jeffreytail.jpg

http://www.majesticwaterfowl.org/images/Miri%20drake%20tail.JPG


روش سوم : بررسی رنگ با توجه به گونه و نوع اردک است . رنگهای درخشان در ناحیه سر یا بالها نشان دهنده اردک نر و رنگهای ساده و مات معمولا ویژگی اردکهای ماده است.


روش چهارمی هم وجود دارد که به دلیل احتمال صدمه زدن به اردک بهتر است توسط فردی حرفه ای انجام شود.

موافقین ۳ مخالفین ۲ ۹۵/۱۰/۲۹
زهرا صالحی

نظرات  (۵۰)

واقعاً به من کمک کرد تا جوجه اردک ها مو تشخیص بدهم ممنونم

نو

مگه تمام اردک های بازار نره نیستن؟ مثل جوجه مرغ ها دیگه . ماده ها رو نگه میدارن . نرها که بدرد  نمیخورن بعضیاشون رو میدن کالباس سازی بعضی ها رو میدن بازار تا ما ها بخریم و بکشتنشون بدیم .پس تمام اردکهای خریده شده از مغازه نر هستند . در ضمن انسانها بخاطر تولید حیوانات و ذبح اونا بخاطر ادعای اشرف مخلوقات بودنشون جاشون در قعر جهنم هستش حاظرم بخدا قسم بخورم .تصور کنید نوعی موجود عجیب و قوی ماهارو تکثیر میکرد و بزرگ میشدیم بی سرو صدا میفرستادمون یه جای بهتر .وحشیانست.ادمین جان جون عزیزت اینو بزار ببینن .مرسی .بای

سلام ما دو تا جوجه اردک داریم دوتاشون یکی از دم هاشون تاب خورده مرده یا زنه؟؟؟؟؟؟ بعدن از کجا بفهمیم که چند ماهه هستش میشه لطفا پاسخ بدین🙏🙏🙏یک چیز دیگه ما به دوشان نون دادیم بعدن بهشون گوجه دادیم از اون به بعد نون نخوردند الان زمستون داره میاد گوجه هم کم داره میشه چیکار کنیم که دوباره نون یا گندم بخورند اگه به سوال هام جواب بدین ممنون میشم برام مهمه که بدونم🙏🙏🙏

من یه اردک دارم که صدایش بَغبَغ است ولی دمش صافه

سلام من سه تا اردک دارم یکی صدایش خیلی بلنده اون دو تا صداشون کمه کدوم نره وکدوم ماده

سلام 

مرسی از مطالب عالیتون 

 

من دوتا جوجه ار دک یک روزه داشتم الان سه ماهه هستن یکیشون سیاه شده و اونیکی کامل سفید رونوک انکه سیاه سفید لک های مشکی دیده میشه و دمش برگشته ولی نوکش کوچیکه و شجاعه و با جربزه و نمی ترسه  و گردنش درازاولی ان یکی سرش بزرگه گردنش کلفته دمش صافه خیلی صدا نداره ترسو هست پشت اونیکی قایم میشه و احساسی همچنین نوکش خیلی بزگ و پهنه و پاهاش کجه طوری که بچه بود نمیتونست درست راه بره هردوشون از بچگه خیلی جیک جیک نمی کردن چون شبیه مادر با پارچه براشون جادرست کرده بودن من و مادرشون میدونستن و دنبالم راه میرفتن چند روز بهشون توجه نداشتم بعد میدیدمشون اون سفیده میومد تو بقلم اما سیاهه احتیاط میکرد یکم مراقب بود خیلی نزدیک نمیشد ولی سفیده میچسبید به من 

من الان گیج شدم چنتا سایتم خوندم هرکودم ۳تا ویژگی ماده دارن سه تا نر 😓😑😶

من یه دونه جوجه اردک داشتم سیاه و زرد بود تو باغ خودمون یه دفعه دیگه نمیتونست راه بره و بهد از یک ساعت مرد ولی تو قسمت گردنش اول یه زخم بود بهد اون زخم بزرگ شد و کل گردنش رو گرفت چه مریضی بوده ؟؟؟

سلام

خواستم بدونم صدای اردک خارجی از کی قطع میشه من هفت تا جوجه اردک خارجی دارم خیلی جیک جیک میکنن از اون جایی که در آپارتمان هستیم خواستم بی صدا باشن

سلام

میخواستم بپرسم اردکی که در کودکی زرد است نرگس است یا ماده

سلام من دوتا جوجه اردک گرفتم باید غذا چی بهشون بدم 

 

من امروز سه تا جوجه اردک خریدم یکیشونم خیلی بازی گوشه میخوام تشخیص بدم کدوم نر و ماده ان بعد چکار کنم که نمیرن 

کجا باید نگه داریشو کنم

سلام من هشت تا جوجه اردک دارم همشون دمشون برآمدگی داره یعنی همشون نرهستند البته نوک یعضی هاشون خالدار است تقریبا یک ماه دارند

من 10  اردک  دارم  چه  کار  کنم  که   اب   را    کثیف  نکنندوجایشان را  کثیف  نکنند

 

  

دوستان من ۵ تا اردک ماده ۵ ماهه دارم  ایا اونها بدون نیاز به نر تخم میکنند 

ازکجا بفهمیم جوجه اردکی که میخواهیم بخریم مریض نیست؟

سلام من اردکهام خیلی سرو صدا میکنند چیکار کنم 
برای بیرون اومدن جوجه اردک ها از تخم باید از دستگاه جوجه کشی استفاده کرد

من دوتا اردک داشتم که 1روز بعدازخریدیکیشون بی حال بود که فردامرد  وا اون یکی فرداش خون بالا می اورد و فقط آب می خورد و بالامی آورد میشه بگین چشون بوده
اگه می خواهیدجوجه هاتون جیک جیک نکنندبرین پیششون براشون سوت بزنیدوصدای خود شون رو دربیاریدکمی هم غذابریزید  بعد ساکت میمونن
اگه می خواهیدجوجه هاتون جیک جیک نکنندبرین پیششون براشون سوت بزنیدوصدای خود شون رو دربیارید☺😊😀
من۱۲ سالم ولی ازاردک ها خیلی سردرمیارم ببخشیدحرفم رونصفه گذاشتم اردک ها ماده نوک هاشون کوچک ترازبرای نراست واز ان معقه که به دنیا میاند میشه تشخیص داد😊☺
میخواستم بگم که میشه از معقه ای که جوجه درمی اید
میشود از نوخ جوجه فهمید که نر است یاماده
سلام میشه یکاری کرد که صبح ها جیک جیک نکن؟

سلام ببخشید من دوتا جوجه اردک دارم کاهو خیلی دوست دارن ،غیر از آب و استارتر ،فقط بهشون کاهو خردشده میدم، ضررر ندارد،چون هویج و سیب براشون ریز کردم نخوردن ولی برا کاهو دست وپا میشکنن. ممنون میشم پاسخ بدید.
جوجه اردک‌ هم میشه ازطریق صدا تشخیص داد فقط باید کاربلد بود
سلام من یه جوجه اردک دارم و دم اردک کمی صاف هست جنسیتش چیه

علایم اردک ماده چی هستن
سلام آیا اردک میتواند به تنهایی تخم بگذارد

با سلام مرسی از مطلبتون فقط یه سوال داشتم مو های اطراف چشم اردکم میریزه میتونیدبگید بیمار هست یا ن 
پاسخ:
سلام میتونید اردکتون را به دام پزشک نشون بدید.
سلام  من ۳تا اردک دارم و ۲ تاشون دم هایش آن بالا رفته یکی دمش بالا نرفته 
پاسخ:
میشه به احتمال زیاد گفت اون دوتا نر هستند
سلام من دوتا جوجه اردک دارم یکی سرش کوچیکه اونیکی بزرگ
من دوتا جوجه ادرک گرفتم یکی نر و یکی ماده باید چیکار کنم که تخم بذارن

پاسخ:
بعد از ۶ماهگی تخم میذارن
اردک من 2تا از پر های جنسیش بالا رفته اما بقیه صفاتش مث مال ماده است
حالا ماده است یا نر؟؟؟!! 
پاسخ:
میشه بپرسم اردکتون چند ماهشه؟
مطالبتون عالی بود..👌⚘منم دوتا جوجه اردک بافاصله یک هفته خریدم که فعلا نزدیک سه ماهه دارمشون بزرگ شدن یکیش صداش کلفت شده اون یکی نه،طبق گفتتون فکر کنم باید ۶ ماهه بگذره تا جنسیتشون معلوم بشه..
پاسخ:
سلام نظر لطفتونه میشه از راه های دیگه هم نر و ماده بودن را حدس زد اما به صورت قطعی در ۶ماهگی معلوم میشه.
تو چه محیطی باید از اردک ها نگهداری کرد؟ ایا نیاز به زدن واکسن دارن؟
سلام من نه ساله جوجه دارم از جوجه گی هم میشه فهمید نر یا ماده نرها ترسوتر ومعمولا زرد هستند وماده ها معمولا سیاه هستند

من دوتا جوجه اردک دارم همش خودشونو با اب خیس میکنند یا تو ظرف میرند خودشونو خیس میکنند باید چیکار کنم
ایا براشون ضرر داره
پاسخ:
طبیعت جوجه اردک همینه که آب بازی کنه البته وقتی که خیس شدن بذاریدشون تو آفتاب تا خشک بشن.
۰۵ فروردين ۹۷ ، ۲۱:۱۹ شاهرخ خروس باز
سلام
میخواستم بدونم در سال چندتا جوجه میشه از اردک گرفت؟
با تشکر.🐓
پاسخ:
سلام 
همون جوری که گفتم اردک در سال ۱۶۰الی۱۸۰تخم میذاره و میشه تعداد زیادی از این تخم ها تبدیل به جوجه بشن البته اگه از دستگاه جوجه کشی استفاده بشه.
۱۷ بهمن ۹۶ ، ۱۵:۴۹ آسمان تیره
سلام من دوتا اردک دارم و میدونم یکی نره یکی ماده و می خواستم بدونم تخم گذاریشون چطوریه یعنی چن تا تخم کنن میشینن روش و یا اصلا میشینن روی تخم ها یا مثل بعضی پرنده ها میذارن بعد ول میکنن و میرن؟
پاسخ:
اردک ها در سال ۱۶۰الی ۱۸۰ تخم میذارن و معمولا روی تخم می نشینن اما بهتره از دستگاه جوجه کشی استفاده بشه.
من چطور بفهمم که نر است یا ماده البته نه اینکه بعد از شش ماه الان کا جوجه اند  بعد هم چی بهشون بدیم بهتره که سالم وبزرگ تر بشند

پاسخ:
از نشانه های حالا نمیتونید بفهمید نر یا ماده بودن را. در ضمن به جوجه اردکتون به هیچ وجه غذا های دارویی ندید. به اونا میتونید جوانه گندم ماش و... میوه های خرد شده مثل گوجه هویج بدید.
مرسی از مطلبتون👌
پاسخ:
خوشحالم که خوشتون اومد
نهههه من نمیخوام نر باشه😣😭
پاسخ:
😊😊😊
سلام من دوتا اردک داشتم یکیشون مرد اونیکی چیه ماده یا نر
پاسخ:
وقتی به ۶ماهگی رسید با توجه به مطالب سایت متوجه می شوید.
سلام میخوام به شما بگم که اگر میخواین بفهمید جوجه اردک شما نر یا مادس
باید دم جوجه رو ببینید اگر دم جوجه تیز وصاف است یعنی نر است وماده باید دم او یکی کوتاه ویکی بلند باشد و مرسی
اردک ها اکثریت چه می خورند

پاسخ:
اردک علاقه زیادی به خیار دارد ولی زیاد ام برایش ضرر دارد.و اردک تقریبا همه چی میخوره
عالی بود، فقط من شنیده بودم اون اردکایی که نوکشون خالداره اونا ماده هستن،  درسته!؟ 
پاسخ:
بله ولی ملاک اصلی این نیست
ببخشید نمیشه سنشون رو تشخیص داد؟
پاسخ:
از روی اندازه و صدا تقریبا می توان تشخیص داد.
نمیشه از همین جوجه گی تشخیص داد نر هستن یا ماده؟؟
پاسخ:
نه بعد از بالغ شدن که ۶ ماه بعد از تولدشان است می توان فهمید.
من دو تا جوجه اردک خریدم نمی دونم کدوم نر هس کدوم ماده چیکار کنم؟
پاسخ:
بعد از ۶ماه معلوم میشه
زیبا و جذاب بود
پاسخ:
ممنون از شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی